Pengenalan Proses Penghantaran Surat
Maka tahun 1867, sistem penghantaran telah mulai berubah, di mana penggunaan setem india yang memiliki elemen mahkota, cap selat dengan cetakan simbol dolar dan sen telahpun. Sumber boleh terdiri daripada seorang individu, satu kumpulan, persatuan atau organisasi. Pengenalan garis panduan ini menerangkan kaedah untuk memohon surat. Masukkan id pengguna dan kata laluan anda!
Tampal resit pengeposan di hadapan surat/dokumen dan kad ar di belakang Kop surat memuat informasi mengenai nama, logo, identitas dan alamat kantor lembaga pengirim surat. Nama, r/n, wad/klinik, berat, umur, jantina; Dalam daftar penghantaran flimsi dan slip penerimaan akan difailkan setelah diterima daripada ptj untuk tujuan merekod tarikh terima flimsi. Ini dianggap salah satu peringkat akhir prosedur ini. Pembekalan setem bagi penghantaran domestik adalah berkadar standard manakala pembekalan setem bagi penghantaran antarabangsa pula berkadar sifar.
Pengenalan Proses Penghantaran Surat. Anda mungkin perlu mempelajari teknik yang berbeza untuk menulis surat dalam ini era digital di mana mesej teks dan e-mel telah menggantikan surat perniagaan rasmi. Ia semata-mata bergantung pada jenis surat bahawa kandungan yang ada untuk diletakkan atau diberi penekanan dalam perenggan utama surat itu.
Anda boleh memilih daripada pelbagai jenis surat untuk majlis yang berbeza.
Surat pelantikan, permohonan kerja, surat pengesahan kerja dan surat pemberhentian semuanya penting dalam hal pekerjaan. Surat maaf, perpisahan, surat maaf. Surat terima kasih, surat perpisahan dan surat simpati. Ini semua adalah cara formal untuk menyatakan perkara tidak formal.
Walaupun mereka mungkin tidak formal, adalah penting untuk menyampaikan mesej dengan jelas dan profesional. Pakar mungkin boleh membantu anda dalam hal ini. Jika anda tidak memahaminya pada mulanya jangan risau, anda akan lebih memahaminya surat yang anda tulis.
Keperluan am semasa menulis surat dalam kes perubatan, pengesyoran, pengesahan, surat rasmi, perniagaan dan tidak rasmi adalah begitu banyak yang perlu anda fahami. Berikut adalah beberapa petua dan petua untuk menulis apa-apa jenis surat.
Pertama, masukkan nama dan alamat anda, jika diperlukan di bahagian atas halaman surat.
Kedua, menulis salam yang sesuai yang anda perlukan untuk memulakan surat dengan penekanan yang diperlukan pada subjek. Ini bermakna anda harus memberi tumpuan terutamanya pada perkara penting yang anda tulis surat itu, kecuali menulis surat tidak rasmi.
Anda juga perlu mempunyai kemahiran komunikasi yang sangat baik untuk menulis apa-apa jenis surat. Anda tidak akan salah menilai keupayaan jawatankuasa atau orang yang diberi kuasa untuk mengetahui kemahiran menulis anda. Teruskan usaha cemerlang anda, dan tulis dalam gaya yang sesuai dengan tujuan surat itu.
Surat boleh digunakan untuk sebarang tujuan sama sekali . Anda boleh menulis surat untuk meminta maaf kepada seseorang atas kesilapan yang anda lakukan, atau kerana membeli sebuah rumah. Ini adalah surat pujukan kecil yang ditulis oleh seseorang daripada organisasi yang memerangi isu dunia.